Oto 10 najważniejszych marek piwa. Na czele są Chińczycy

🕓 12.06.2019
📂 Wiadomosci
👁 250
🗨
10 największych marek piwa na świecie

W 2017 roku na całym kuli ziemskiej branża piwowarska sprzedała złocisty trunek o wartości 661 miliardów dolarów. Podczas gdy rośnie popularność piwa rzemieślniczego, wówczas jednak ten rodzaj piwa stanowi nadal zaledwie mały procent całkowitej sprzedaży. Na rynku cały czas dominują giganci.

Według raportu Bank of America Merill Lynch 50 największych firm piwa na świecie współgra za 48 proc. konsumpcji złocistego trunku.

Oto 10 największych marek piwa w 2017 rok dzięki podstawie globalnej sprzedaży, oszacowanej przez GlobalData Consumer. Duża liczba z nich nie wydaje się być znakomita w Polsce.

10. Coors

Foto: Keith Homan / Shutterstock

Szacowana wielkość sprzedaży: 26, 5 mln hektolitrów

Coors to amerykańskie piwo spośród gór stanu Kolorado, których wizerunek do dziś znaleźć można na etykiecie napitku. Jego właścicielem jest spółka Molson Coors. We wrześniu br. browar ogłosił, hdy przeprowadza restrukturyzację, obcinając w porządku. 350 etatów w całkowitej firmie.

9. Corona

Foto: Fomin / Shutterstock

Szacowana miarę sprzedaży: 28, 8 mln hektolitrów

Corona to najpopularniejsza meksykańska marka piwa, należąca do firmy Grupo Modelo. Obecnie eksport stanowi raz za razem większą część jej sprzedaży. W 2017 roku sprzedaż tego piwa w USA wzrosła o 10 proc., co jest dowodem na rosnące zainteresowanie Amerykanów piwem meksykańskim.

8. Yanjing

Foto: Ds02006 / Wikimedia

Szacowana skalę sprzedaży: 29, 7 mln hektolitrów

Yanjing to chińska marka, która powstała przy 1980 roku. W pierwszej połowie 2018 roku, Yanjing Beer miało przychody w wysokości ok. 850 milionów dol., co stanowi postęp o 8, 9 proc. rok do roku.

7. Harbin

Foto: BetacommandBot / Wikimedia Commons

Szacowana wielkość handlu: 29, 9 mln hektolitrów

Harbin twierdzi, że wydaje się najstarszym chińskim piwem. Napój cieszy się największą popularnością w północno-wschodnich Chinach, skąd się wywodzi. Obecnie jest własnością koncernu Anheuser-Busch InBev. Ta firma rywalizowała na temat przejęcie Harina z koncernem SAB Miller, płacąc za chiński browar 720 mln dol.

6. Heineken

Foto: Egor Fomin / Shutterstock

Szacowana wielkość sprzedaży:  34, trzech mln hektolitrów

Heineken to marka piwa warzonego od 1873 roku przez browar Heineken z Holandii oraz na licencji przez browary w kilkudziesięciu krajach, przywierające do Grupy Heineken. Spółka coraz mocniej stawia w innowacje. W sierpniu br. Lagunitas, kalifornijska marka Heinekena, wprowadziła do sprzedaży niealkoholowy napój Hi-Fi Hops, przy którym znalazło się THC, czyli główny psychoaktywny element marihuany. Napój o cenie 8 dol. jest osiągalny w kilku aptekach wraz z marihuaną w Kalifornii, gdzie ta substancja jest legalna.

5. Skol

Foto: Twoja osoba Lim / Shutterstock

Szacowana wielkość sprzedaży:  35. 1 mln hektolitrów

Skol jest rezultatem współpracy brytyjskich, kanadyjskich, szwedzkich i belgijskich browarów, w celu stworzenia międzynarodowego brandu piwa. Dziś marka, należąca do odwiedzenia firmy Anheuser-Busch InBev, wydaje się prawie w całości sprzedawana w Brazylii.

4. Bud Light

Foto: monticello / Shutterstock

Szacowana wielkość sprzedaży:  44, 8 mln hektolitrów

Bud Light jest marką piwa numer jeden w AMERYCE, zaś na całym globie zajmuje czwarte miejsce. Wydaje się lżejszą wersją Budweisera i zostało wprowadzone na rynek na fali popularności skromniej kalorycznych piw. Brand należy do koncernu Anheuser-Busch InBev. Pomimo swojej dużej famy, Bud Light zmagał się ze spadkami sprzedaży ostatnimi czasy.

3. Tsingtao

Foto: OlegDoroshin / Shutterstock

Szacowana wielkość sprzedaży:  49 mln hektolitrów

Piwo Tsingtao sprzedawane jest niemalże w całości w Krajach, gdzie często podaje się je w butelkach na temat pojemności 640 mililitrów razem ze szklanką lodu albo nawet sączy się poprzez słomkę z torby. Przygoda tego piwa zaczęła się w 1903 roku, wówczas gdy nosiło ono nazwę Germania-Brauerei.

2. Budweiser

Foto: Józef Sowa / Shutterstock

Szacowana skalę sprzedaży:  49, 2 mln hektolitrów

To amerykańskie piwo, przy produkcji którego jęczmień został częściowo zastąpiony ryżem. To jeden z najlepszych brandów należących do koncernu Anheuser-Busch InBev. Sprzedaż marek piwnych tej firmy spadła w drugim kwartale na temat 3, 1 proc.

1. Snow

Foto: Yoshi_Canopus / Wikimedia Commons

Szacowana wielkość sprzedaży:  101, 2 mln hektolitrów

Największym i najpopularniejszym piwem na świecie jest chińskie Snow, który ma 2 razy taką sprzedaż jakie możliwości Budweiser. Powstało ono jedynie 25 lat temu. Pozycja tego brandu przyciąga obserwację innych piwnych gigantów. Z początku sierpnia br. Heineken ogłosił, że zamierza kupić 30 proc. udziałów w spółce CRH Beer, do jakiej należy marka Snow.

Autor: kpahl
Związane z
Wiadomosci
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Dochody Państwa Islamskiego  Wraz z świata
Dżihadyści śpią na pieniądzach. Ujrzyj, z czego finansuje się terroryzm Francuskie linie aeronautyczne tracą miliony. Po zamachach w Paryżu Tzw. Państwo Islamskie jak sprawna machina biurokratyczna Portret rekruta IS: młody, wykształcony…...
Nie znaleziono