Google znalazł lepszy sposób na nieodpowiednie reklamy. Przy 2018 roku zamknięto milion kont

🕓 04.08.2019
📂 Wiadomosci
👁 233
🗨
Google usuwa nieodpowiednie reklamy

Google w 2018 roku usunął mniej broszurek ze swojej sieci promocyjnej niż rok wcześniej, ale zaostrzył działania - coraz to częściej blokuje nie tylko reklamy, ale już kompletne konta należące od reklamodawców. W zeszłym roku zlikwidowano ich milion. Technologiczny gigant coraz bardziej wspomaga się specjalnymi algorytmami.

Google należy do największych firm, które czerpią przychody z działalności reklamowej w internecie. Docierając do kilku miliardów odbiorców na całym świecie, gigant w swoich usługach emituje też miliony reklam.

W corocznym raporcie "Trust & Safety in Ads" firma ujawniła, że po 2018 roku usunęła dwóch, 3 mld reklam niespełniających regulaminów jej sieci reklamowej. Oznacza to, że wszystkich dnia blokowanych było przeszło 6 mln nieodpowiednich reklam. Dla porównania w 2017 roku zablokowano 3, dwa mld reklam, w 2016 roku liczba ta sięgnęła poziomu 1, 7 mld.

Google nie jedynie usuwa poszczególne reklamy, jednak też coraz częściej mieści konta użytkowników, którzy gryzie wykupili.

- Zaostrzyliśmy politykę. Jeżeli widzimy, że całe konto jest „szemrane”, usuwamy je - komunikuje Piotr Marzec, szef oddziału Doubleclick Google’ a w Europie Środkowo-Wschodniej. - W niektórych przypadkach reagujemy bardzo szybko a mianowicie zapewnia.

Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia mechanicznego, firmie udało w 2018 roku zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści problematycznej jakości. To niemal dwukrotnie więcej niż w roku kalendarzowego 2017. Działania na szczeblu kont wyeliminowały główną przyczynę"złych" reklam.

- Algorytmy zapewniają skalę i prewencję, ale ludzie są niezbędni - mówi Marzec. Trudno określić, zan ile proc. usuniętych reklam odpowiadają algorytmy, an ile usuwają personel Google'a. Firma blokuje reklamy po zgłoszeniach użytkowników, jednak coraz większa ich ilość wykrywana jest samodzielnie, nawet jeszcze zanim zostaną umieszczone. Marzec podaje, że liczba odwołań użytkowników w sytuacji usunięcia wykupionych przez wymienionych reklam jest marginalna.

Wśród usuniętych i zablokowanych w 2018 roku stało:

  • 58, 12 mln reklam wyłudzających wiadomości za pomocą phishingu
  • 734 tys. wydawców i konstruktorów aplikacji z sieci reklamowej

Reklamy całkowicie znikły spośród blisko 1, 5 mln aplikacji i niecałych 28 mln stron, które naruszały zasady dla wydawców.

Nie wiadomo, ile usuniętych reklam było w języku polskim, czy pochodziło od polskich użytkowników. - Nie prowadzimy statystyk regionalnych - mówi Piotr Marzec.

Firma w 2018 roku wprowadziła ponad 330 świeżych klasyfikatorów wykrywania, które wspierają identyfikować nieodpowiednie reklamy. Wydaje się to prawie trzy razy więcej niż liczba klasyfikatorów wprowadzonych rok wcześniej.

Czego nie można reklamować w usługach Google’a?

Produktów, których reklamowanie w usługach Google’a jest zabronione, jest sporo. Firma nie pozwala m. in. na promowanie podróbek produktów, niebezpiecznych towarów lub usług (jak narkotyki, akcesoria ułatwiające ich zażywanie, broń, amunicja, materiały wybuchowe i fajerwerki czy wyroby tytoniowe).

Zabronione jest też reklamowanie oprogramowania lub instrukcji związanych z łamaniem zabezpieczeń, usług mających w celu sztuczne zwiększanie aliansu w witrynach, fałszywych papierów czy usług umożliwiające oszustwa akademickie. Ponadto zakazane będą też reklamy, które zawierają szokujące treści lub promują nienawiść, nietolerancję, dyskryminację lub przemoc.

Dodatkowo po przypadku wielu produktów będą różne ograniczenia związane z ich reklamowaniem. Dotyczy wówczas usług erotycznych, alkoholu, norm autorskich, hazardu i komputerów, usług finansowych, treści politycznych, opieki zdrowotnej, leków bądź znaków towarowych.

W 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w takich obszarach jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe.

Poza tym Yahoo przed wyborami uzupełniającymi w celu Kongresu w Stanach Zjednoczonych wprowadził nowe regulacje dla reklam wyborczych. Zweryfikowano w takim przypadku prawie 143 tys. surowców. W 2019 roku planuje uruchomienie podobnych narzędzi w Europie w nawiązaniu z doborami m. in. do Parlamentu Europejskiego.

Łatwiej zostanie sprawdzić, czy nasza promocja spełnia standardy

Połapać się tym gąszczu zakazów i ograniczeń dot. reklam w Google’u może być czasami bardzo trudno. W związku firma uruchomi nowe narzędzie pod spodem nazwą menedżer zasad Yahoo Ads. Poprzez wskazywanie typowych błędów, ma wspomóc reklamodawcom tworzyć kreacje które są odpowiedzialne standardom firmy.

- Będzie to bardzo prosty sposób, by sprawdzić, czy konkretna reklama jest prawidłowa z naszym regulaminem a mianowicie mówi Piotr Marzec.

Nowa usługa ma pozostać udostępniona w kwietniu.

Autor: drgonzo120
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Google nie rezygnuje z inteligentnych okularów  Tech
Prezes wykonawczy Google Erick Schmidt zapewnił w wywiadzie na rzecz amerykańskiego dziennika "Wall Street Journal", że koncern nie rezygnuje z projektu bystrych okularów, po tym jak na początku roku zakończył sprzedaż…...
GIF wycofuje EpiPen z obrotu
Główny Inspektor Farmaceutyczny wycofuje z obrotu parę serii roztworu EpiPen, zawierającego adrenalinę we wstrzykiwaczu. Mieszanka jest stosowany w przykładach wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego bądź nagłych reakcji alergicznych. Pacjenci zostali poproszeni do przełom wstrzykiwaczy…...
General Motors zainwestuje w Tychach 250 mln euro  Informacje
250 mln euro zainwestuje w fabryce po Tychach koncern General Motors. Inwestycja będzie dotyczyła produkowaniu nowoczesnych silników wysokoprężnych. W komunikacie GM odczytujemy, że będą to czterocylindrowe silniki o pojemności…...
Gazprom zablokowany przez polskiego olbrzyma. Chodzi o Opal  Surowce
PGNiG udało się zablokować do marca przyszłego roku aukcję na dodatkowe moce dla Gazpromu w gazociągu Opal - poinformował po środę prezes PGNiG Piotr Woźniak. Chodzi o wydaną 28 października…...
Gazoport miał być przed wyborami, nie będzie. «To zagraża życiu»
Pierwszy tankowiec z katarskim gazem nie zdąży wpłynąć do odwiedzenia Świnoujścia przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi - dowiedział się portal tvn24. pl. Pierwsza realna data to wystarczy grudnia tego roku. Ostatnie…...
Gates, Brown, Musk. Zobacz, jakim sposobem spędzają weekend ludzie triumfu  Lifestyle
Weekend odmieniany przez wszystkie przykłady - to dla wiele ludzi upragniony moment wytchnienia. Teraz można zrelaksować się, przekazać się przyjemnościom, poświęcić ulubionym zajęciom, spędzić czas z najbliższymi lub nadrobić tematyczne zaległości z tygodnia.…...
Fuchsia - nowy system operacyjny Google’a
Google pracuje nad nowym systemem operacyjnym, jednak nie ma on guzik wspólnego z Androidem. Na GitHub – portalu dla programistów do dzielenia się kodami – narodziła się strona dotycząca świeżego systemu operacyjnego…...
«Frankowicze» mogą się przeprowadzić razem z kredytem. Jak wówczas działa?  Waluty
Raty kredytów frankowych mogą wzrosnąć do rekordowego poziomu Coraz mniej kredytów we frankach Przegląd prasy. Frankowiczom trudno wygrać z bankami Przewalutowanie kredytów we frankach. Cymański: po kursie zaciągnięcia wówczas nierealne Pomoc…...
Nie znaleziono