Masz zabezpieczenia, jeśli chodzi o automatyczne płatności debetowe z Twojego konta

17 lutego 2021

Ludzie używają płatności automatycznych skonfigurowanych u sprzedawcy lub innego usługodawcy, aby płacić rachunki i inne powtarzające się płatności ze swoich kont bankowych lub kasowych. Może to dotyczyć rachunków za media, rachunków za karty kredytowe, miesięcznych opłat za opiekę nad dziećmi, opłat za siłownię, płatności za samochód, a nawet kredytu hipotecznego. Takie automatyczne płatności mogą być wygodnym sposobem na upewnienie się, że płacą rachunki na czas. Niektórzy pożyczkodawcy oferują obniżenie oprocentowania pożyczek za automatyczne obciążenie rachunku. Jednak konsumenci powiedzieli nam, że w niektórych przypadkach mieli problemy z zatrzymaniem płatności automatycznych po podaniu firmie numeru konta bankowego.

Dlatego zanim podasz komuś numer swojego konta bankowego i pozwolisz na regularne automatyczne wypłacanie pieniędzy z konta bankowego, dobrze jest wiedzieć, jak działają automatyczne obciążenia, na co uważać i jak zatrzymać automatyczne płatności w przypadku anulowania usługę lub po prostu zmień zdanie na temat sposobu zapłaty.

Jak działają automatyczne płatności debetowe?Masz możliwość wyboru sposobu opłacania rachunków. Niektóre z dostępnych opcji to płatność czekiem lub elektronicznie. Większość banków oferuje usługi płatności rachunków online lub przez telefon komórkowy, które umożliwiają planowanie i wysyłanie płatności za pośrednictwem banku, jednorazowo lub cyklicznie. Inną opcją płatności elektronicznej jest udzielenie pozwolenia bezpośrednio firmie, takiej jak kupiec lub pożyczkodawca, na cykliczne pobieranie płatności z konta bankowego. Będziemy nazywać te automatyczne płatności debetowe. Przyjrzyjmy się bliżej tej ostatniej formie płatności elektronicznych.

Aby ustawić automatyczne obciążenia bezpośrednio w firmie, na przykład pożyczkę studencką lub usługodawcę hipotecznego, a nawet siłownię, należy przekazać firmie informacje o swoim koncie czekowym lub karcie debetowej i zezwolić im z wyprzedzeniem („autoryzacja) na:

  • elektronicznie wypłacać pieniądze z konta;
  • regularnie, zwykle w regularnych odstępach czasu, jak co miesiąc.Możesz skonfigurować automatyczne płatności debetowe, aby za każdym razem płacić tę samą kwotę, lub możesz zezwolić na płatności, które różnią się kwotą w określonym przedziale – na przykład za rachunek za media, który zmienia się co miesiąc. Firma powinna powiadomić Cię co najmniej 10 dni przed zaplanowaną płatnością, jeśli płatność będzie się różnić od autoryzowanej kwoty lub zakresu lub kwoty ostatniej płatności.

    Czym różnią się automatyczne płatności debetowe od płacenia rachunków?Automatyczne płatności debetowe działają inaczej niż funkcja cyklicznego opłacania rachunków oferowana przez Twój bank. W przypadku cyklicznego opłacania rachunków zezwalasz swojemu bankowi na wysyłanie płatności do firmy. Dzięki automatycznemu obciążeniu zezwalasz firmie na pobieranie płatności z Twojego konta bankowego.

    Zachowaj ostrożność przy podawaniu komukolwiek informacji o koncie bankowym i autoryzacjiPłatności automatyczne mogą pomóc w kontrolowaniu rachunków i innych regularnych płatności. Uważaj jednak, dając firmie zgodę na przyjmowanie płatności bezpośrednio z Twojego konta.

    Zanim zezwolisz firmie na dokonywanie automatycznych wypłat:

    • Zweryfikuj firmę. Przed wyrażeniem zgody na automatyczne pobieranie pieniędzy z Twojego konta bankowego, upewnij się, że firma jest legalna i wiarygodna. Rozważ użycie innej metody płatności, dopóki nie będziesz mieć pewności, że firma lub usługa jest dla Ciebie zadowalająca. Nigdy nie podawaj danych swojego konta bankowego lub karty debetowej firmie, co do której nie masz pewności.
    • Poznaj swoje prawa. Firma nie może wymagać spłaty pożyczki poprzez automatyczne obciążenie rachunku rozliczeniowego jako warunku udzielenia pożyczki (chyba że jest to linia kredytowa w rachunku bieżącym). Uważaj na firmę, która naciska na spłatę za pomocą automatycznego obciążenia.
    • Uważaj na opłaty za debet i niewystarczające środki (NSF). Płatności automatyczne mogą pomóc Ci uniknąć opłat za spóźnione rachunki. Ale jeśli zapomnisz śledzić saldo swojego konta i jest ono zbyt niskie, gdy wymagana jest automatyczna (lub inna) płatność, być może będziesz musiał zapłacić za debet lub opłaty NSF. Zarówno bank, jak i firma mogą naliczyć opłatę, jeśli na koncie nie ma wystarczającej ilości. Opłaty te mogą szybko się sumować . Zwróć szczególną uwagę na saldo swojego konta bankowego i nadchodzące płatności automatyczne, aby upewnić się, że w momencie zaplanowania płatności na koncie będzie wystarczająca ilość pieniędzy.
    • Przejrzyj warunki umowy dotyczące płatności automatycznej. Firma musi przekazać Ci kopię warunków autoryzacji płatności. Autoryzacja płatności to Twoja zgoda na umożliwienie firmie obciążania Twojego konta bankowego płatnością. Warunki zezwolenia muszą być określone w jasny i zrozumiały sposób. Ważne jest, aby przejrzeć kopię upoważnienia i zachować kopię w swoim archiwum. Upewnij się, że rozumiesz, ile i jak często pieniądze będą pobierane z Twojego konta. Monitoruj swoje konto, aby upewnić się, że kwota i czas przelewów są zgodne z ustaleniami.Masz zabezpieczenia – w tym prawo do wstrzymania płatności automatycznychPrawo federalne zapewnia określone zabezpieczenia dla powtarzających się płatności automatycznych. Masz prawo uniemożliwić firmie pobieranie automatycznych płatności z Twojego konta bankowego, nawet jeśli wcześniej zezwoliłeś na takie płatności. Na przykład możesz zdecydować o anulowaniu członkostwa lub usługi w firmie albo możesz zdecydować się na inny sposób płatności.

      Jeśli zdecydujesz, że chcesz zatrzymać automatyczne płatności debetowe z konta:

        Zadzwoń i napisz do firmy. Poinformuj firmę, że odbierasz jej pozwolenie na pobieranie automatycznych płatności z Twojego konta bankowego. Nazywa się to „cofnięciem autoryzacji. Kliknij tutaj, aby otrzymać przykładowy list

      . Zadzwoń i napisz do swojego banku lub unii kredytowej. Poinformuj swój bank, że „cofnąłeś autoryzację firmy do pobierania płatności automatycznych z Twojego konta. Kliknij tutaj, aby otrzymać przykładowy list

      . Niektóre banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe mogą oferować formularz online.

    • Nawet jeśli nie cofnąłeś swojej autoryzacji w firmie, możesz zatrzymać automatyczne pobieranie płatności z Twojego konta, wydając bankowi „polecenie wstrzymania płatności. To nakazuje bankowi zaprzestanie zezwalania firmie na przyjmowanie płatności z Twojego konta. Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykładowe polecenie „zatrzymaj płatność.
      1. Aby wstrzymać kolejną zaplanowaną płatność, przekaż swojemu bankowi polecenie wstrzymania płatności co najmniej trzy dni robocze przed zaplanowaniem płatności. Zamówienie możesz złożyć osobiście, telefonicznie lub pisemnie.
      2. Aby wstrzymać przyszłe płatności, może być konieczne wysłanie bankowi pisemnego nakazu wstrzymania płatności. Jeśli Twój bank prosi o pisemne zlecenie upewnij się, że dostarczysz je w ciągu 14 dni od ustnego powiadomienia .Przygotuj się na dołączenie kopii odwołania do firmy (patrz krok 1) do pisemnego nakazu wstrzymania płatności.
      3. Monitoruj swoje konta. Poinformuj swój bank od razu, jeśli zobaczysz płatność, na którą nie zezwoliłeś (autoryzujesz) lub płatność, która została dokonana po cofnięciu autoryzacji. Prawo federalne daje ci prawo do sporu i odzyskania pieniędzy za wszelkie nieautoryzowane przelewy z twojego konta, o ile poinformujesz o tym swój bank na czas. Kliknij tutaj, aby otrzymać przykładowy list.Należy pamiętać, że banki często pobierają opłatę za polecenie wstrzymania płatności. Ponadtoanulowanie płatności automatycznej nie powoduje anulowania umowy z firmą. Jeśli chcesz anulować umowę na usługę, taką jak telewizja kablowa lub siłownia, pamiętaj, aby anulować umowę z firmą, a także nakazać jej zaprzestanie płatności automatycznych. Jeśli anulujesz automatyczną spłatę pożyczki, nadal będziesz musiał dokonać spłaty tej pożyczki.

        Chcemy poznać Twoje doświadczenia, dobre lub złe, z używaniem i anulowaniem płatności automatycznych – zostaw komentarz na poniższym blogu.

        Jeśli masz problem z kontem lub usługą bankową, złóż skargę do CFPB na stronie consumerfinance.gov/complaint lub zadzwoń (855) 411-2372.

        Masz pytania dotyczące konsumenckich produktów i usług finansowych? Znajdź odpowiedzi na stronie consumerfinance.gov/askcfpb.

        Dołącz do rozmowy. Śledź CFPB na Twitterze

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy