
Aby zakwestionować błąd w raporcie kredytowym, skontaktuj się zarówno z firmą sporządzającą raporty kredytowe, jak i firmą, która dostarczyła informacje.
Jak zakwestionować błąd w raporcie kredytowym
Kwestionuj informacje z firmą sporządzającą raporty kredytowe
Jeśli zauważysz błąd w swoim raporcie kredytowym, powinieneś zacząć od zakwestionowania tych informacji z firmą raportującą kredyt (Experian, Equifax i / lub Transunion). Powinieneś wyjaśnić na piśmie, co uważasz za niewłaściwe, dlaczego i załączyć kopie dokumentów potwierdzających twój spór. Możesz również skorzystać z naszych instrukcji
Jeśli wysyłasz spór pocztą, list w sprawie sporu powinien zawierać:
- Informacje kontaktowe, w tym pełne imię i nazwisko, adres i numer telefonu
- Podaj numer potwierdzenia, jeśli jest dostępny
- Wyraźnie zidentyfikuj każdy błąd, na przykład numer konta dla konta, z którym możesz się spierać
- Wyjaśnij, dlaczego kwestionujesz te informacje
- Poproś o usunięcie lub poprawienie informacji
- Załącz kopię części raportu kredytowego, która zawiera sporne pozycje i zakreśl lub zaznacz sporne pozycje. Powinieneś dołączyć kopie (nie oryginały) dokumentów popierających twoje stanowisko.
Możesz zdecydować się na wysłanie listu w sprawie sporu do firm zajmujących się sprawozdawczością kredytową listem poleconym i poproszenie o pokwitowanie zwrotu, dzięki czemu będziesz mieć potwierdzenie otrzymania listu.
Możesz skontaktować się z ogólnokrajowymi firmami zajmującymi się sprawozdawczością kredytową online, pocztą lub telefonicznie:
Equifax
Wyślij formularz sporu wraz z listem na adres:
Equifax Information Services LLC
PO Box 740256
Atlanta, GA 30348
Telefonicznie: numer telefonu podany w raporcie kredytowym lub (866) 349-5191
Experian
Pocztą: użyj adresu podanego w raporcie kredytowym lub wyślij list na adres:
Experian
PO Box 4500
Allen, TX 75013
Telefonicznie: numer telefonu podany w raporcie kredytowym lub (888) 397-3742
TransUnion
Wyślij formularz sporu wraz z listem na adres:
TransUnion LLC
Consumer Dispute Center
PO Box 2000
Chester, PA 19016
Telefonicznie: (800) 916-8800
Zachowaj kopie pisma i załączników dotyczących sporu.
Kwestionuj informacje z firmą, która dostarczyła informacje (zwaną również dostawcą)
Jeśli chcesz zgłosić spór dotyczący informacji, które firma przekazała firmie kredytowej (zwanej dostawcą), skorzystaj z naszych instrukcji
jako przewodnik. Przykładami dostawców informacji są Twój bank, właściciel mieszkania lub wystawca Twojej karty kredytowej.
Co dzieje się po zakwestionowaniu informacji zawartych w raporcie kredytowym?
Jeśli podejrzewasz, że błąd w Twoim zgłoszeniu jest wynikiem kradzieży tożsamości, odwiedź stronę IdentityTheft.gov
, federalne źródło kompleksowej pomocy, które pomoże Ci zgłosić kradzież tożsamości i odzyskać sprawność.
Firmy raportujące kredyt muszą zbadać Twój spór, przekazać wszystkie dokumenty dostawcy i przekazać Ci wyniki, chyba że uznają, że Twoje roszczenie jest niepoważne. Jeśli firma zgłaszająca konsumenci lub dostawca stwierdzi, że spór jest błahy, może zdecydować, że nie będzie badać sporu, o ile w ciągu pięciu dni prześle Ci powiadomienie, że podjął takie postanowienie.
Jeśli dostawca poprawi Twoje dane po sporze, musi powiadomić wszystkie firmy raportujące informacje kredytowe, do których wysłał niedokładne informacje, aby mogły zaktualizować swoje raporty o prawidłowe informacje.
Jeśli dostawca stwierdzi, że informacje są dokładne i nie zaktualizuje ani nie usunie informacji, możesz poprosić firmę sporządzającą sprawozdania kredytowe o dołączenie oświadczenia wyjaśniającego spór do pliku kredytowego. To oświadczenie zostanie uwzględnione w przyszłych raportach i przekazane każdemu, kto zażąda raportu kredytowego.
Ukryj pełną odpowiedź
Nie widzisz tego, czego szukasz?
Przeglądaj powiązane pytania
- Co mogę zrobić, jeśli nie zgadzam się z wynikami sporu dotyczącego raportu kredytowego?
- Jakie są typowe błędy w raportach kredytowych, których powinienem szukać w raporcie kredytowym?
- Co mam zrobić, jeśli podejrzewam, że padłem ofiarą kradzieży tożsamości?
- Dowiedz się więcej o raportach kredytowych i punktacji
O nas
Jesteśmy Consumer Financial Protection Bureau (CFPB), amerykańską agencją rządową, która zapewnia, że banki, pożyczkodawcy i inne firmy finansowe traktują Cię sprawiedliwie.
Zastrzeżenia prawne
Treść tej strony zawiera ogólne informacje dla konsumentów. Nie jest to porada prawna ani wytyczne regulacyjne. CFPB okresowo aktualizuje te informacje. Informacje te mogą zawierać łącza lub odniesienia do zasobów lub treści osób trzecich. Nie popieramy osób trzecich ani nie gwarantujemy dokładności tych informacji pochodzących od osób trzecich. Mogą istnieć inne zasoby, które również służą Twoim potrzebom.